-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46649 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

عبارت زير را با توجه به ريشه و مفهوم قرآني به فارسي برگردانيد. جملات زير در ماه رجب المرجب 1180 هـ . ق در شهر مشهد به وسيلة يك فقيه مسلط به زبان عربي نگارش يافته است: اولاد اناث را مطلقاً به اجارة مزبور دخل شرعي نيست و تصرف دادن آنان به اجاره خلاف شرع است.

برادر گرامي! ظاهراً عبارت فوق جزئي از وصيت نامة آن عالِم بوده كه براي فرزندان يا از جانب ديگري اين وصيت را مرقوم داشته است. اگر عبارات بيشتري از آن را براي ما ارسال مي كرديد، بيشتر و بهتر قابل قضاوت بود.

ايشان مِلْكي را به ديگري اجاره داده و دختران (اولاد أناث) را از دخالت كردن در آن اجاره ممنوع كرده و نوشته است: دختران مطلقاً و به هيچ وجه شرعاً نمي توانند در مورد آن اجاره دخالتي داشته باشند. بعد تأكيد كرده كه اگر آنان دخالت داده شوند، خلاف شرع است.

خلاف شرع بودن آن به معناي اين بوده كه : من راضي نيستم. علّت اين كه چنين وصيتي از جانب خود يا ديگري صورت گرفته كه دختران را محروم كرده است، معلوم نيست.

اگر پدري مِلْك خود را به مدت 50 سال به ديگري اجاره دهد و در اجاره نامه يا در نوشتة ديگري قيد كند كه دختران در اين اجاره حقي ندارند، بعد از فوت پدر آن اجاره باطل نمي شود و آن ملك در اجارة مستأجر تا مدت مقرّر باقي مي ماند و منافع اجاره به فرزندان ذكور (پسران ميرسد).[1]











[1]تحرير الوسيله، ج 1، ص 574، مسئلة11.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.